مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 22:122022-10-19دانش

ارتقاء 17 پله ای رتبه نوآوری ایران در دنیا طی یک سال


معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه رتبه نوآوری ایران در سطح جهان از رتبه 70 در سال 2021 به رتبه 53 در سال 2022 ارتقا یافته است، گفت: ارتقاء بیشتر رتبه ایران از لحاظ نوآوری منوط به رفع موانع محیطی و قانونی و آشنایی بیشتر فناوران با بازار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهش و فناوری گفت: مشکلات گوناگونی برای ارتقاء جایگاه ایران از لحاظ نوآوری در سطح جهان وجود دارد اما بیشترین بخش مشکلات در بخش نهادی و محیطی است که شامل حمایت های قانونی لازم مجوزهای کسب و کار و شرایط اقتصادی و همچنین عدم آشنایی فناوران و نوآوران با نظام بازار است.

وی تاکید کرد: فناوران و نوآوران باید با ویژگی های محیط بازار آشنایی کافی داشته باشند و به کشش و میزان تقاضایی که برای محصول فناورانه آنها وجود دارد، توجه کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در دانشگاه ها پایان نامه ها و رساله های خوبی در زمینه تبدیل دانش به محصول تجاری وجود دارد ولی متاسفانه این فرایند تا تولید این محصول در شرکت های فناوری و ارائه به عنوان یک محصول به بازار طی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء 17 پله ای رتبه نوآوری ایران در دنیا طی یک سال

ارتقاء 17 پله ای رتبه نوآوری ایران در دنیا طی یک سال