مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 19:322022-10-18بين الملل

58 کشته در درگیری های جبهه النصره و گروه حامی ترکیه


منابع خبری از کشته شدن ده ها نفر در پی درگیری های میان شبه نظامیان وابسته به ترکیه و تروریست های هیئه تحریر الشام(جبهه النصره سابق) در مناطق شمالی سوریه خبر دادند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا؛ در پی سلطه تروریست های هیئه تحریر الشام بر شهر عفرین، ده روز است که میان آنان و شبه نظامیان وابسته به ترکیه درگیری داخلی شکل گرفته که منجر به کشته شدن 28 عنصر تحریر الشام و 20 شبه نظامی و 10 غیر نظامی شده است.

طبق این گزارش؛ 30 گروه از شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه که تحت حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه هستند کنترل منطقه مرزی از شمال استان حلب حد فاصل جرابلس تا عفرین را در اختیار دارند که شهرهای الباب و اعزاز نیز در این محدوده بوده و نیروهای ترکیه در آن استقرار یافته اند.

  شبه نظامیان الجبهه الشامیه (زیر مجموعه تحریر الشام) و گروه الحمزه (وابسته به گروهک ارتش ملی سوریه) درگیری شکل گرفته و این در حالی است که نیروهای ارتش ترکیه مستقر در سوریه، برای پایان دادن به این درگیری ها تاکنون اقدامی نکرده و تنها نظاره گر بوده است.

از سوی دیگر هیئه تحریر الشام نیز در قالب حمایت از الجبهه الشامیه وارد این جنگ داخلی شده و با پیش روی های مداوم، توانسته برای نخستین بار به طور کامل منطقه عفرین را به کنترل خود درآورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

58 کشته در درگیری های جبهه النصره و گروه حامی ترکیه

58 کشته در درگیری های جبهه النصره و گروه حامی ترکیه