مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 17:072022-10-17بين الملل

«دلفین های قاتل نظامی»؛ محافظان پایگاه های دریایی روسیه


رسانه ها از تلاش روسیه در محافظت از تاسیسات مهم خود با کمک دلفین های تربیت شده نظامی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید درگیری بین میلیتری اخیرا در مطلبی در این زمینه نوشت، آب های اطراف شبه جزیره کریمه در ماه های اخیر بسیار خطرناک تر شده و روسیه برای محافظت ازپایگاه دریایی سواستوپل تنها به شناورهای زیر آبی بدون سرنشین متکی نیست.

موسسه نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده که ارتش روسیه از دلفین های تربیت شده موسوم به   دلفین های قاتل استفاده می کند.

همزمان با ماجرای خرابکاری در پل کرچ در کریمه، دور نگه داشتن خرابکاران از بندر کار دشواری است که نیازمند هوشیاری مداوم یا فناوری پیشرفته است.

چه چیزی بهتر از حیوانی که هرگز هوشیاری خود را از دست نمی دهد، حتی در هنگام خواب؟   تصاویر ماهواره ای اخیر حضور دلفین ها نزدیکی تاسیسات مهم روسیه به ویژه این پایگاه دریایی را نشان می دهد.

غیر از روسیه ایالات متحده، کره شمالی ورژیم اسراییل نیز از دلفین های آموزش دیده برای محافظت از پایگاه های حیاتی استفاده می کنند.

در این بین، نیروی دریایی ایالات متحده نه تنها از دلفین ها بلکه از شیرهای دریایی برای کشف مین های زیر دریا و جستجوی غواصان جنگی که به آب های اطراف پایگاه های آمریکایی نفوذ می کنند، استفاده می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دلفین های قاتل نظامی»؛ محافظان پایگاه های دریایی روسیه

«دلفین های قاتل نظامی»؛ محافظان پایگاه های دریایی روسیه