مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 19:072022-10-16پزشكي

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده


دارایی که این میزان را یک آمار عجیب برای سبد دارویی کشور دانسته، توضیحی در خصوص میزان واردات سایر دارو های مربوط به درمان ویروس کرونا یا آمار های مهم مربوط به سال 1399 بیان نکرده است.

- در این نامه، خاطر نشان شده داروی مذکور که توسط کمپانی Health Biotech تولید و توسط شرکت س.

پ وارد کشورمان شده، به لحاظ آزمون میکروبی و اندوتوکسین، غیرقابل قبول بوده و باید بلافاصله نسبت به جمع آوری داروی مذکور اقدام و نتیجه اولیه جمع آوری، ظرف دو هفته از تاریخ صدور نامه به سازمان غذا و دارو ارسال شود.

  طبق تعاریف علمی، اندوتوکسین (endotoxin) به سمی گفته می شود که در باکتری وجود دارد و پس از تجزیه یا مردن یا متلاشی شدن سلول باکتریایی، آزاد می شود.

اگرچه در ابتدای این نامه، نام یکی از شماره سری های ساخت داروی مذکور درج شده است، اما در ادامه، دستور توقف مصرف سایر سری ساخت های وارده نیز صادر و از شرکت واردکننده خواسته شده در اسرع وقت، از این سری ساخت نیز نمونه ای را تحویل نهاد مذکور دهد.

  نکته قابل توجه در ابلاغیه مذکور به شماره 46850 آن است که در آن قید شده، داروی مذکور به صورت فوریتی از سوی شرکت وارد کننده، مجوز ورود دریافت کرده است، در حالی که اگر مجوز ورود، اندکی پیش از صدور این نامه توسط سازمان غذا و دارو صادر شده باشد، مشخص نیست چرا در زمان وفور واکسن و کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده