مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 16:072022-10-16اقتصادي

کشت پاییزه گندم و جو در مزارع نهاوند آغاز شد


مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه کشت پاییزه گندم و جو در مزارع شهرستان آغاز شد گفت: کشت پاییزه کلزا نیز در 360 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

- رزیتا سیف، رییس واحد زراعت جهاد کشاورزی نهاوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کشت پاییزه گندم و جو در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است گفت: کشت پاییزه کلزا نیز در 360 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند انجام و به اتمام رسیده که در مقایسه با سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم آبی در نهاوند 13 هزار و 400 هکتار و گندم دیم نیز 4 هزار و 500 هکتار است افزود: همچنین در زمینه محصول جو نیز 11 هزار هکتار از اراضی به کشت جو دیم و 14 هزار و 500 هکتار نیز به جو آبی اختصاص خواهد یافت.

رییس واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تحویل 70 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته از سوی کشاورزان به مراکز خرید خبر داد و گفت: میزان گندم تحویلی به مراکز خرید شهرستان در سال زراعی گذشته رقم قابل توجهی را که البته کاهش بارندگی ها در میزان تولید تاثیرگذار بوده است.

سیف در ادامه توسعه کشت کلزا را اولویت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کم آبی و خواص کلزا در بالا بردن راندمان گندم سیاست ما توسعه این کشت است که نقش مهمی در تامین بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه گندم و جو در مزارع نهاوند آغاز شد

کشت پاییزه گندم و جو در مزارع نهاوند آغاز شد