مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 14:072022-10-15اقتصادي

برخورد 2 سیاهچاله، نظریه 100 ساله اینشتین را تایید کرد


سیاهچاله های مورد بحث چندین برابر جرم خورشید بودند و تخمین زده می شود که سیاهچاله بزرگتر در این منظومه دوتایی حدود 40 برابر جرم خورشید، جرم داشته باشد.

- یکی از شدیدترین برخوردهای سیاهچاله ای در جهان به تازگی ثابت کرده است که اینشتین بیش از 100 سال قبل پیش بینی درستی انجام داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، این سیاهچاله 10 میلیارد بار سریع تر از هر آنچه تاکنون مشاهده شده است، پیچ و تاب خورد.

محققانی که در حال مطالعه پیامدهای برخورد شدید سیاهچاله ای هستند، ممکن است موفق به تایید یک پدیده گرانشی که آلبرت اینشتین یک قرن قبل پیش بینی کرده بود، شده باشند.

بر اساس تحقیقات جدیدی که در روز چهارشنبه در مجله نیچر (Nature) منتشر شده است، این پدیده که با عنوان حرکت تقدیمی (precession) شناخته می شود و شبیه به حرکت لرزشی است زمانی رخ داد که دو سیاهچاله باستانی با یکدیگر برخورد کرده و ادغام شدند.

هنگامی که این دو جرم عظیم در حال نزدیک تر شدن به یکدیگر بودند، امواج عظیمی موسوم به امواج گرانشی در بُعد فضا-زمان آزاد کردند که در سراسر کیهان پخش شده و با خود انرژی حرکت زاویه ای را از سیاهچاله های در حال ادغام به همراه می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد 2 سیاهچاله، نظریه 100 ساله اینشتین را تایید کرد

برخورد 2 سیاهچاله، نظریه 100 ساله اینشتین را تایید کرد