مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 08:472022-10-13اقتصادي

سنجد و کشورهای تولید کننده در جهان/ تولید 1370 تن در آذربایجان و صادرات به دنیا


مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید سالانه بیش از یک هزار و 370 تن سنجد در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر بی پروا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سطح زیر کشت سنجد در باغات استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی سالانه بیش از یک هزار و 370 تن سنجد تولید می کند که علاوه بر بازارهای داخلی، به کشورهای آلمان، هلند، کانادا، آذربایجان، قزاقستان و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی گفت: بخش اعظم باغات سنجد استان در شهرستان های آذرشهر، شبستر، میانه، تبریز و مرند قرار دارند که 95 درصد این باغات متعلق به شهرستانهای آذرشهر، میانه، شبستر و مرند است.

بی پروا با اشاره به اینکه شهرستان آذرشهر با 141 هکتار و شهرستان میانه با 70 هکتار باغات سنجد، رتبه های اول و دوم را در این زمینه به خود اختصاص می دهند، گفت: غالب ارقام سنجد در استان از نوع رقم، بومی، حاج حسین، قزل، دره وار و عنابی  است که با توجه به شرایط اقلیمی آذربایجان شرقی از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و دارای مزیت صادراتی نیز هستند.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به مصرف سنجد به صورت غذایی و دارویی و کاربرد میوه و گل آن در معالجه انواع بیماری ها، گفت: سطح زیرکشت باغات سنجد آذربایجان شرقی بیش از 511 هکتار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجد و کشورهای تولید کننده در جهان/ تولید 1370 تن در آذربایجان و صادرات به دنیا

سنجد و کشورهای تولید کننده در جهان/ تولید 1370 تن در آذربایجان و صادرات به دنیا