مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 00:072022-10-12اقتصادي

مزارع جلبک ساحلی راه حلی برای بحران غذایی آینده


یک مرکز کشت ریزجلبک در امتداد ساحل کونا در جزیره هاوایی نمونه ای از مزارعی است که برای تولید پروتیین کافی و رفع نیاز تغذیه ای جهان پیشنهاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، مقاله جدیدی که در نشریه Oceanography منتشر شده، نشان می دهد که مشکلات موجود در زمینه تولید غذا در جهان را می توان با پرورش ریزجلبک های متراکم حاوی پروتیین در مزارع آبزی پروری ساحلی حل کرد.

در قالب این مدل سازی جسورانه پیش بینی شده که 100 درصد نیاز جهانی به پروتیین را می توان با استفاده از ریزجلبک های دریایی تا سال 2050 تامین کرد.

پیش بینی می شود طی 35 سال آینده جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر برسد.

برای تغذیه میلیاردها نفر دیگر باید تغییرات قابل توجهی در سیستم های تولید غذای جهانی ایجاد شود.

چارلز گرین، از دپارتمان علوم زمین و جو در دانشگاه کرنل معتقد است جهان با چالش های ناشی از تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست مواجه شده که تولیدات کشاورزی را محدود می کند و نمی توان با روشی که در حال حاضر غذا تولید می شود و از طریق وابستگی به کشاورزی سنتی زمینی به اهداف از قبل تعیین شده رسید.

مقاله جدید گرین و همکارانش سناریویی را ارائه می دهد که بر طبق آن مزارع جدید آبزی پروری ساحلی می توانند حجم بالایی از ریزجلبک ها را پرورش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع جلبک ساحلی راه حلی برای بحران غذایی آینده

مزارع جلبک ساحلی راه حلی برای بحران غذایی آینده