مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 16:172022-10-12اقتصادي

افزایش شوکه کننده قیمت چرک خشک کن ها


کمبود و نایاب بودن برخی اقلام دارویی وارد فاز جدیدی شده است.

این روزها بسیاری از تولیدکنندگان دارو به صورت چراغ خاموش قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه جام جم نوشت: بیماری گرانی و کمبود به بازار دارو برگشته است و این روزها خانواده های زیادی برای تامین داروهایی که به قول معروف دم دستی محسوب می شوند نیز دچار مشکل هستند.

برای نمونه حدود سه ماه است که تهیه آنتی بیوتیک هایی مانند شربت کوتریموکسازول، شربت آموکسی سیلین 250، شربت آموکسی سیلین 125 و شربت آزیترومایسین برای شهروندان کار آسانی نیست.

این در حالی است که با توجه به کاهش دمای هوا و بازگشایی مدارس کودکان بیشتری دچار بیماری هایی می شوند که برای درمانشان نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند.

بررسی های میدانی خبرنگار جام جم آنلاین حکایت از آن دارد که قیمت برخی آنتی بیوتیک ها در داروخانه ها تا بیش از صد درصد نیز رشد داشته است.

دکتر داروساز یکی از داروخانه های پایتخت در این باره به خبرنگار ما می گوید: بیشتر آنتی بیوتیک ها 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته اند.

در این بین قرص کوآموکسی کلاو 625 بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت آن از حدود 40 هزار تومان برای هر جعبه 20عددی به 94 هزار تومان رسیده و به این شکل می توان گفت بیش از دو برابر افزایش قیمت داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شوکه کننده قیمت چرک خشک کن ها

افزایش شوکه کننده قیمت چرک خشک کن ها