مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 10:072022-10-12اقتصادي

پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین به 77 درصد رسید


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین به 77 درصد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، جبرییل رمضانی صبح امروز در بازدید از عملیات اجرایی سد عنبران از پیشرفت فیزیکی 77 درصدی عملیات اجرایی سد عنبران در شهرستان نمین خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این سد 700 هکتار از اراضی پایین دست سد زیر کشت آبی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد از سال 1397 آغاز شده است، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این سد در سال گذشته 60 درصد بود که با تامین اعتبارات لازم پیشرفت آن در سال جاری نسبت به سال گذشته هم  17 درصد افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه این سد دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: سد عنبران با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از این طرح 700 هکتار اراضی عنبران زیر پوشش آبی می رود.

وی بیان کرد: تاکنون 890 میلیارد ریال برای اجرای سد عنبران هزینه شده که 290 میلیارد ریال آن سال گذشته اختصاص داده شده و برای اتمام آن 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین به 77 درصد رسید

پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین به 77 درصد رسید