مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 07:322022-10-12بين الملل

20 تروریست الشباب در سومالی کشته شدند


منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند، 20 تروریست الشباب در جریان عملیات ارتش سومالی در مرکز این کشور کشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رادیو ارتش سومالی اعلام کرد، در جریان عملیات نیروهای نظامی این کشور و با همکاری شبه نظامیان عشایر، 20 تروریست الشباب در شهرک جعیبو در منطقه وهران کشته شدند.

یکشنبه گذشته نیز ارتش سومالی اعلام کرده بود در عملیات نیروهای نظامی این کشور 200 تن از عناصر گروه تروریستی الشباب به هلاکت رسیدند.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به AMISOM را داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به 20 هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 تروریست الشباب در سومالی کشته شدند

20 تروریست الشباب در سومالی کشته شدند