مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 07:322022-10-12بين الملل

بیاینه عفو بین الملل برای توقف اعدام 3 جوان در عربستان


سازمان عفو بین الملل سه شنبه شب در بیانیه ای از عربستان سعودی خواست تا اجرای حکم اعدام سه جوان در این کشور را متوقف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه خبری الخلیج الجدید، سازمان عفو بین الملل از مسئولان سعودی خواسته است تا اعدام عبدالله الحویطی، عبدالله الدرازی و جلال اللباد را متوقف کنند.

دیانا سمعان معاون مدیر دفتر منطقه ای غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت که صدور احکام اعدام علیه این سه جوان عربستانی به دلیل جرایمی که در سن زیر 18 سال مرتکب آن شدند، نقض آشکار حقوق بشر است.

وی افزود که پادشاه عربستان سعودی می بایست این احکام را تأیید نکرده و تمامی عملیات های اعدام قریب الوقوع را متوقف و دستور محاکمه مجدد آن ها را صادر کند.

بر اساس این گزارش، دادگاه سعودی در فاصله بین ژوئن و اکتبر سال جاری حکم اعدام صادره علیه این سه جوان را تأیید کرد.

یک سازمان حقوق بشری پیش تر گزارشی تکان دهنده از وضعیت هولناک حقوق بشر در عربستان و موارد شکنجه جسمی و روحی علیه فعالان از جمله افراد محکوم به اعدام در زندان ها و خانواده های آنها منتشر کرده بود.

سایت مخالف سعودی لیکس در گزارشی با اشاره به وضعیت ناگوار حقوق بشر و آزادی در عربستان سعودی به نقل از سازمان حقوق بشر عربستان مستقر در اروپا، نوشت: بر اساس رصدی که این سازمان انجام دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیاینه عفو بین الملل برای توقف اعدام 3 جوان در عربستان

بیاینه عفو بین الملل برای توقف اعدام 3 جوان در عربستان