مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 17:022022-10-11بين الملل

آمریکایی ها بالاترین مرجع قضایی کشورشان را قبول ندارند


بیش از نیمی از آمریکایی ها به دادگاه عالی کشورشان که به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیر قضایی آمریکا باید درباره مهمترین دعاوی تصمیم بگیرد بی اعتمادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نظرسنجی یک مرکز افکارسنجی وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا نشان داد 53 درصد از بزرگسالان آمریکایی به دادگاه عالی کشورشان بی اعتمادند در حالی که درصد مشابهی از آمریکایی ها همچنین عملکرد این عالی ترین مرجع قضایی آمریکا را تایید نمی کنند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، طبق این نظرسنجی که از سوی مرکز سیاست عمومی آننبرگ انجام شد، تنها 39 درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد دادگاه عالی کشورشان را تایید کردند و 46 درصد از بزرگسالان آمریکایی به این دادگاه اعتماد داشتند.

دادگاه یا دیوان عالی آمریکا که صرفاً وظیفه پذیرش و رسیدگی به مهم ترین پرونده های قضایی این کشور، بالاتر از سطح دادگاه های ایالتی و فدرال را بر عهده دارد، قاعدتاً باید بیشترین میزان بی طرفی را در قضاوت خود به عنوان عالی ترین مرجع قضایی آمریکا رعایت کند.

این دادگاه که قضات آن با معرفی توسط رییس جمهور آمریکا و در صورت کسب تایید مجلس سنای این کشور منصوب می شونپ در دولت های مختلف آمریکا هدف سیاسی کاری احزاب متبوع رییس جمهور ها یا نمایندگان حزب مسلط در سنا قرار گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکایی ها بالاترین مرجع قضایی کشورشان را قبول ندارند

آمریکایی ها بالاترین مرجع قضایی کشورشان را قبول ندارند