مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 12:222022-10-11اقتصادي

افت 30 درصدی برداشت انگور در تاکستان های چهارمحال و بختیاری


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی تولید 51 هزار تن انگور را در استان داشتیم اما سرمازدگی سبب افت 30 درصدی در برداشت این محصول شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم شیرانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برداشت انگور گفت: برداشت انگور در تاکستان های چهارمحال و بختیاری از اوایل شهریورماه بسته به آب و هوای استان آغاز می شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرمازدگی دیررس بهاره بسیاری از باغات را دچار آسیب کرد، افزود: پیش بینی تولید 51 هزار تن انگور را در استان داشتیم اما سرمازدگی سبب افت 30 درصدی در برداشت این محصول شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر انگور استان در شهرستان کیار، منطقه گهرو و حاجی آباد کشت می شود، اظهار داشت: رقم عسگری یکی از ارقام انگور در استان است که به صورت تازه خوری مصرف می شود.

شیرانی بیان کرد: دیررس بودن انگور در استان یکی از معایب این محصول است زیراکه برداشتشان از اواخر تابستان آغاز و به سرمای پاییزه ختم می شود که همین سرما باغداران را در بازار دچار خسارت می کند.

وی گفت: همین موارد سبب شد وزارت خانه به سمت تغییر ارقام  با سرشاخه کاری و اصلاح باغات به ارقام زودرس که بازارپسندتر هستند حرکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 30 درصدی برداشت انگور در تاکستان های چهارمحال و بختیاری

افت 30 درصدی برداشت انگور در تاکستان های چهارمحال و بختیاری