مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 11:522022-10-11سياسي

اعضای شورای فقهی بانک مرکزی با تایید شورای نگهبان انتخاب می شوند


با اصلاح طرح بانکداری اسلامی در مجلس شورای اسلامی، فقهای عضو شورای فقهی به پیشنهاد مشترک مدیر حوزه های علمیه کشور و رییس کل بانک مرکزی به شورای نگهبان معرفی و با تأیید اکثریت فقهای آن شورا انتخاب می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در نشست علنی امروز (سه شنبه 19 مهر ماه) آمده است: حکم اعضای حقیقی شورای فقهی برای مدت پنج سال توسط رییس کل بانک مرکزی صادر می شود و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.

طبق تبصره ب :فقهای عضو شورای فقهی به پیشنهاد مشترک مدیر حوزه های علمیه کشور و رییس کل به شورای نگهبان معرفی و با تأیید اکثریت فقهای آن شورا انتخاب می شوند.

براساس تبصره ت :  رییس و نایب رییس شورای فقهی از میان فقهای عضو شورا، با رأی اکثریتِ اعضاء برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

  علاوه بر این بر اساس ث : جلسات شورای فقهی با حضور رییس یا نایب رییس شورا و حداقل دو نفر دیگر از فقهای عضو شورا رسمیت می یابد.

مصوبات فقهیِ شورا با رأی موافق سه نفر از فقهای عضو شورا معتبر است و اعضای غیرفقیه در موضوعات فقهی حق رأی ندارند.

همچنین طبق تبصره ج : یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت آشنایی با اقتصاد و بانکداری اسلامی به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر و بدون حق رأی در جلسات شورای فقهی شرکت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای شورای فقهی بانک مرکزی با تایید شورای نگهبان انتخاب می شوند

اعضای شورای فقهی بانک مرکزی با تایید شورای نگهبان انتخاب می شوند