مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 17:472022-10-10اقتصادي

فرش دستبافت هنرمندان آباده، در جام جهانی قطر رونمایی می شود


هلن حیدری، مسئول بافت این فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار فارس در آباده گفت: بافت این اثر هنری مختص جام جهانی 2022 قطر از پنجم شهریور امسال در آباده آغاز شده است و در قالب یک تخته فرش به ابعاد 130 در 180 در حال بافت با رنگرزی کاملا گیاهی می باشد.

مسئول کارگاه گره های رنگ در رنگ قشقایی افزود: این فرش منقش به کاپ جام جهانی قطر و نام آباده است و متریال این کار از ابریشم و کرک می باشد که در رج شمار 70 در حال بافت است.

وی ادامه داد: این اثر تراکم و حجم کاری زیادی دارد و ما در مدت یک ماه و نیم توانستیم حدود یک متر و 20 سانت از این فرش را ببافیم که کسانی که اهل فن هستند، می دانند  این یک کار دشوار است و حال حدود 60 سانت تا اتمام این فرش باقی مانده است.

مسئول بافت فرش دست باف جام جهانی قطر گفت: سه تیم کاری در 23 ساعت از شبانه روز بر روی این فرش کار می کنند، یک تیم از ساعت 6 صبح تا بعدازظهر، تیم بعدی از بعدازظهر تا نیمه شب و تیم آخر نیز از نیمه شب تا ساعت 5 صبح در حال بافت این فرش می باشند تا بتوانند تعهد خود در خصوص اتمام این اثر را انجام دهند و به موقع به مرحله پرداخت برسد تا از کشور خارج و آماده برای رونمایی در مراسم جام جهانی شود.

  وی افزود: شناسنامه این فرش همراه با اسامی هنرمندان و نام شهر آباده برای فیفا ارسال شده و ویژگی که این فرش دارد این است که نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستبافت هنرمندان آباده، در جام جهانی قطر رونمایی می شود

فرش دستبافت هنرمندان آباده، در جام جهانی قطر رونمایی می شود