مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 10:072022-10-10اقتصادي

گزارش اکونومیست از نظم نوین اقتصادی و زیان 40 هزار میلیارد دلاری آمریکا


هفته نامه اقتصادی اکونومیست نوشت: نظم اقتصادی جهانی تازه ای در راه است که به اقتصادهای بزرگ آسیب زده و خسارت های 40 تریلیون(40 هزار میلیارد) دلاری را متوجه اقتصاد دنیا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نظم اقتصادی جهانی تازه ای در راه است که به اقتصادهای بزرگ آسیب زده و خسارت های 40 متحمل هزینه های دفاعی بیشتری خواهند شد حتی در صورت افزایش سرمایه گذاری، کماکان سنگینی هرم جمعیتی باری بر دوش اقتصادهای ثروتمند خواهند بود.

در چنین وضعیتی انتظار می رود جامعه متحمل هزینه های انسانی زیادی به شکل از دست دادن شغل و واکنش شدید سیاسی شود علاوه بر این، اگر اقتصاد دچار شرایط رکودی شود و به دام رشد کم و نرخ پایین دهه 2010 بازگردد، بانک های مرکزی ممکن است ابزار لازم برای بهبود را نداشته باشند.

هرچند که تصور فرصت ها و خطرات عصر جدید در اقتصاد جهان دلهره آور باشد، زمان آن فرا رسیده که تغییرات و پیامدهای آن برای شهروندان و مشاغل سنجیده شوند.

بزرگ ترین اشتباه اقتصادی این است که فرض کنیم نظم فعلی جهان برای همیشه دوام خواهد داشت، چنان که هرگز چنین نبوده و چنین نخواهد ماند.

منبع: روزنامه کیهان پایان پیام/ ت 8


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش اکونومیست از نظم نوین اقتصادی و زیان 40 هزار میلیارد دلاری آمریکا

گزارش اکونومیست از نظم نوین اقتصادی و زیان 40 هزار میلیارد دلاری آمریکا