مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 14:022022-10-09اقتصادي

افزایش کشت گلخانه ای در همدان/ حذف 20 درصد محصولات آب بر


رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه آب مصرفی در بخش کشاورزی بین 70 تا 75 درصد تخمین زده شده است گفت: برنامه الگوی کشت تدوین شده به نحوی که 10 تا 20 درصد محصولات آب بر حذف و محصولات کم آب بر جایگزین آن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان رضا بهراملو ظهر امروز در همایش ارتقای کمی و کیفی سلامت محصولات گلخانه ای با بیان اینکه به دنبال تولید پایدار هستیم اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت جزو سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به کم آبی در اقصی نقاط کشور به ویژه همدان تصریح کرد: باید با کاهش مصرف آب به دنبال تولید متناسب با رشد جمعیت باشیم به این معنا که با کم آبی سازگاری پیدا کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه با بگارگیری روش های علمی و مدرن می توان با کاهش مصرف آب تولید را افزایش داد افزود: سالانه 692 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی می رود همچنین 296 هزار هکتار نیز به اراضی آیش اختصاص دارد.

وی در ادامه یادآور شد: از کل اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی 260 هزار هکتار اراضی آبی است که 87 درصد تولید را در بر دارد به تعبیری این رقم نشاندهنده وابستگی شدید ما به آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کشت گلخانه ای در همدان/ حذف 20 درصد محصولات آب بر

افزایش کشت گلخانه ای در همدان/ حذف 20 درصد محصولات آب بر