مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 16:122022-10-08فناوري

وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام در دسترس شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در آیین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه ای برای کسب و کارهایی که به پلتفرم هایی داخلی مهاجرت کنند، داریم تا بتوانیم از آن ها حمایت کنیم.

وی افزود: در این زمینه با همکاری وزارت اقتصاد بسته ای حمایتی در نظر گرفته شده است که مواردی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی را شامل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اخبار پیرامون فیلتر اینستاگرام بیان کرد: برنامه ای در این خصوص نداریم و در صورتی که به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و ممانعت از خشونت پایبند باشد، مشکلی برای فعالیت در ایران ندارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تاکنون میزان خسارت به اپراتورهای همراه و ثابت به صورت دقیق مشخص نشده است، گفت: به کسب و کارها توصیه می کنیم تا در پلتفرم های متخلف فعالیت نکنند و از ظرفیت های داخلی بهره بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه ماهواره خیام نخستین ماهواره ای است که امروز تصاویر آن دریافت می شود، اظهار کرد: این ماهواره تقریبا دو ماه قبل از طریق پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب و از این مرکز تصاویر با کیفیت آن دریافت شد و از این پس سرمایه ای برای بخش های مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام در دسترس شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرد

وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام در دسترس شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرد