مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 19:522022-10-07سياسي

تخریب «کافه ایران» در خیابان انقلاب تهران


شهرام شهریار که این تصاویر را منتشر کرده گفته که این ساختمان، 14مهرماه در روز تهران تخریب شده است - کافه ایران، یکی از عمارت های کهن و ارزشمندی که در جداره شمالی خیابان انقلاب در تهران واقع شده بود، تخریب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرام شهریار ـ فعال میراث فرهنگی ـ از تخریب کامل این عمارت خبر داده و گفته که کافه ایران که در دهه 1300 با معماری واجد ارزش در تهران بنا شده بود، چهاردهم مهر ماه که روز تهران نام گرفته، به بهانه ناایمن بودن بنا، تخریب شد.

او در سایت سفرنویس عکس هایی را از روند تخریب این بنا منتشر کرده و درباره تاریخچه آن نوشته است: ساختمان کافه ـ رستوران ایران در دهه های سال 1300 بنا شده و تنها بنای ارزشمند جداره شمالی خیایان انقلاب بود، این ساختمان توسط خاندانِ کارآفرین ایدون به عنوان کافه ـ رستوران ایران بهره برداری شد.

ساختمان کافه ایران در چهارراه کالج (در خیابان انقلاب) در سال 1362 مصادره و بعد در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و چند سال پیش هم توسط شخصی در مزایده بنیاد مستضعفان خریداری شد.

شهرام شهریار که این تصاویر را منتشر کرده گفته که این ساختمان، 14مهرماه در روز تهران تخریب شده استشهریار در این گزارش به اظهارات محدثه میر دریکوندی ـ برنده جایزه معماری حفاظت و احیای فضاهای ارزشمند ایران در سال 1400 و مدیر پروژه احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب «کافه ایران» در خیابان انقلاب تهران

تخریب «کافه ایران» در خیابان انقلاب تهران