مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 18:522022-10-07سياسي

روابط تاجیکستان با ایران عمیق تر می شود


اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه ها فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، نظام الدین زاهدی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری تاجیکستان در شیراز بیان کرد: تاجیکستان و ایران در دوران و عرصه های مختلف به دلیل ارزش های مشترکی که مردمان تاجیک و ایرانی دارند به هم پیوستند.

 وی با بیان این مطلب که پیگیری های دولت سیزدهم ایران موجب آمادگی دو کشور ایران و تاجیکستان برای گسترش همکاری ها در تمام حوزه ها شده است، ادامه داد: ما تاریخ، ادبیات، زبان، آداب و رسوم و سنت های مشترک داریم.

این مشترکات باعث می شود که دو کشور روابط و مراودات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی داشته باشند.

سفیرکشور تاجیکستان عنوان کرد: امسال ما 30 سالگی روابط دیپلماتیک تاجیکستان و ایران را تجلیل کردیم ؛ با مروری بر همکاری های دو کشور در 30 سال گذشته متوجه خواهیم شد که این دو کشور در طول این سال ها در کنار هم بودند و هنوز هم در تلاش هستند تا این همکاری ها را ادامه دهند.

زاهدی با بیان اینکه تحولات مثبتی از همکاری این دو کشور ایجاد شده است، گفت: اقدامات روسای دو کشور و پیگیری های رییسی، رییس جمهور ایران در دولت سیزدهم باعث شد که دو کشور عزم خود را برای گسترش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط تاجیکستان با ایران عمیق تر می شود

روابط تاجیکستان با ایران عمیق تر می شود