مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 13:322022-10-07پزشكي

عقب نشینی وزارت بهداشت از نصب دوربین در اتاق های عمل


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، در واکنش به نامه جدید معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص عدم نصب دوربین در اتاق های عمل، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهر نوشت: چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است به منظور جلوگیری از ورود افراد غیر پزشک به اتاق های عمل و دخالت در اعمال جراحی، دوربین هایی نصب شود که بر عملکرد تیم جراحی نظارت شود.

حالا، نامه ای از معاونت درمان وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده که این دوربین ها فقط باید در راهروهای ورودی به اتاق عمل نصب شود.

علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان این مطلب که حق بیمار است که از هویت افرادی که در اتاق عمل حضور دارند، آگاه باشد، گفت: این اقدام برای همکاران ما نیز مهم است که از ورود افراد غیر پزشک به اتاق های عمل از طریق دوربین های نظارتی جلوگیری شود.

وی با اشاره به نامه اخیر وزارت بهداشت در خصوص نصب دوربین در راهروهای ورودی اتاق های عمل، گفت: من نمی دانم چرا دوستان وزارت بهداشت این تصمیم را گرفته اند، اما اگر به بهانه محرمانگی هویت بیمار بوده باشد، که بهانه خوبی نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد اطلاعات محرمانه بیمار از طریق تصاویر افشا شود، این اطلاعات ممکن است از طریق پرونده بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی وزارت بهداشت از نصب دوربین در اتاق های عمل

عقب نشینی وزارت بهداشت از نصب دوربین در اتاق های عمل