مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 05:422022-10-07بين الملل

ادعای موساد: احتمال حمله حزب الله وجود دارد


رییس موساد در ادامه واکنش سایر مسئولان صهیونیست به احتمال شکست مذاکرات دریایی با لبنان، گفت که احتماال حزب الله به مواضع صهیونیست ها حمله خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از جنجال رسانه ای صهیونیست ها مبنی بر شکست مذاکرات غیر مستقیم ).

پایگاه خبری آکسیوس صبح امروز به نقل از سه مسئول اسراییلی گزارش داد، مهمترین تغییر در پیش نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین المللی است.

مسئولان صهیونیستی مدعی هستند که این خط، منفعت امنی اصلی برای اسراییل است و تثبیت این خط، بنا به دلایل امنیتی، بسیار مهم است .

در همین ارتباط، نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف لبنان امروز  در دیدار با بشاره پطرس الرعی اسقف کلیسای مسیحیان مارونی لبنان، توافق ترسیم مرزی را راهبردی خواند و گفت، این توافق که در حال نهایی شدن است در جلوگیری از جنگ منطقه ای کمک می کند.

   در هفتم مهرماه، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت با میشل عون رییس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار و پیشنهاد این کشور برای حل و فصل اختلاف مرزی در بستر دریا با رژیم صهیونیستی را ارائه کرد.

از اکتبر سال 2020 مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی گری آمریکا آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای موساد: احتمال حمله حزب الله وجود دارد

ادعای موساد: احتمال حمله حزب الله وجود دارد