مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-06اقتصادي

صادرات محصولات تولیدی زندانیان به خارج از کشور


رحیم مطهرنژاد امروز در حاشیه سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بنیاد تعاون زندانیان حدود 70 سال است که در کشور ما فعالیت دارد و طبق اساسنامه خود دو وظیفه اساسی آن، مهارت آموزی و اشتغال زندانیان است.

وی با بیان اینکه حرفه آموزی طبق قراردادی به صورت مشترک با سازمان زندان ها و سازمان فنی حرفه ای انجام می گیرد، افزود: سالی در حدود 70 هزار زندانی در 200 رشته فنی حرفه ای تحت آموزش قرار می گیرند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: مددجوها بعد از گذراندن دوره آموزشی مدرک فنی حرفه ای دریافت می کنند که هیچ اسمی از زندانی در مدرک شان قید نمی شود.

  وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 33 هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در کشور وجود دارد؛ از این تعداد 15 هزار نفر به صورت اعزام به کار هستند.

  وی افزود: در آذربایجان شرقی یکی از فعالیت های شاخص تولید فرش دستبافت ابریشم، پوشاک و کفش و مصنوعات برای شهرداری اعم از سطل زباله است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور تعداد انواع اشتغال در زندان های کشور را چهار مورد برشمرد و گفت: گروه اول اشتغال نشسته(ساخت کار دستی در همان محل استراحت، گروه دوم اعزام زندانیان به کارگاه ها در کارخانجات حامی، گروه سوم نیز مددجویان رای نیمه باز است که بیرون از زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات محصولات تولیدی زندانیان به خارج از کشور

صادرات محصولات تولیدی زندانیان به خارج از کشور