مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 18:222022-10-05اقتصادي

دومین واحد بخار نیروگاه فردوسی به بهره برداری رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فریبرز موتمنی؛ مدیرعامل نیروگاه فردوسی مپنا با بیان این مطلب، افزود: نیروگاه هزار و 434 مگاواتی فردوسی دارای 6 واحد گاز و سه واحد بخار 160 مگاواتی است که عملیات ساخت واحد های بخار این نیروگاه در قالب طرح های بیع متقابل .

- دومین واحد بخار 160 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی گروه مپنا به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فریبرز موتمنی؛ مدیرعامل نیروگاه فردوسی مپنا با بیان این مطلب، افزود: نیروگاه هزار و 434 مگاواتی فردوسی دارای 6 واحد گاز و سه واحد بخار 160 مگاواتی است که عملیات ساخت واحد های بخار این نیروگاه در قالب طرح های بیع متقابل در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی طرح های بیع متقابل ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت است و در همین راستا ساخت بخش بخار نیروگاه فردوسی طی قرارداد بیع متقابل با شرکت تولید برق توس مپنا منعقد شده است و مکانیزم بازگشت سرمایه آن از محل صرفه جویی سوخت خواهد بود.

موتمنی اضافه کرد: در نیروگاه های گازی، حرارت واحد ها از اگزوز بخش گاز با درجه حرارتی بین 540 تا 600 درجه سانتی گراد به محیط بیرونی خارج می شود که علاوه بر هدر رفت انرژی، باعث افزایش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین واحد بخار نیروگاه فردوسی به بهره برداری رسید

دومین واحد بخار نیروگاه فردوسی به بهره برداری رسید