مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 16:472022-10-05اقتصادي

31 درصد صادرات کشور از بنادر بوشهر انجام می شود


در 6 ماه نخست امسال حدود 7 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده که 31 درصد کل صادرات کشور را شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی سلیمانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تولیدکنندگان نیازمند حمایت ویژه در ارتباط با تسهیلات، تامین مواد اولیه و کمک های فنی و اعتباری هستند که نیاز است این موارد بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه باید با کاهش تعرفه صادرات، توان رقابتی تجار و بازرگانان استان بوشهر را افزایش داد، افزود: 80 درصد از سیمان و کلینیکر صادر شده از استان بوشهر تولیدات این استان بوده است، و بیشترین صادرات از استان بوشهر به چین، امارات، هند، آفریقای جنوبی و ترکیه بوده است.

سلیمانی ادامه داد: ارزش واردات به گمرکات بوشهر در 6 ماه امسال را 934 میلیون دلار عنوان کرد که نسبت به پارسال 65 درصد افزایش یافته است و بیشترین واردات به گمرکات استان از کشور های چین، امارات، روسیه، هند فیلیپین و تایلند بوده است.

وی تصریح کرد: در 6 ماه امسال 14 میلیون و 429 هزار تن کالا به ارزش 24 میلیارد و 256 میلیون دلار از گمرک های کشور به بازار های جهانی صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 درصد صادرات کشور از بنادر بوشهر انجام می شود

31 درصد صادرات کشور از بنادر بوشهر انجام می شود