مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 15:422022-10-05سياسي

ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه که در رأس هیأتی به مجارستان سفر کرده است، در محل پارلمان این کشور با ژولت نمت، - معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان، گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه که در رأس هیأتی به مجارستان سفر کرده است، در محل پارلمان این کشور با ژولت نمت، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه، وقوع جنگ در اروپا را نه تنها عامل تشدید تنش در میان کشور های اروپایی توصیف کرد، بلکه آن را عامل تهدید امنیت انرژی و امنیت غذایی جهانی خواند و تصریح کرد: با توجه به همسویی ایران و مجارستان در مخالفت با جنگ و با لحاظ اینکه ایران همسایه روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند جاری در اروپا از نزاع و درگیری مسلحانه به میز گفتگو تغییر مسیر دهد.

وی حضور هیأت ایرانی در پارلمان مجارستان را بیانگر اهتمام ویژه کشورمان به روابط پارلمانی بیان کرده و نقش پارلمان ها در توسعه و تحکیم روابط دوجانبه را مهم دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است

ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است