مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 15:172022-10-05اقتصادي

تربت حیدریه بیشترین مرمت بناهای تاریخی استان را با تغییر کاربری اراضی داشته است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه بیشترین مرمت بناهای تاریخی استان را به مبلغ 100 میلیارد با تغییر کاربری اراضی داشته است - علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار فارس درتربت حیدریه اظهارکرد: در نیمه نخست امسال نزدیک به 500 هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی برای بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و مذهبی این خطه وارد تربت حیدریه شدند وبا توجه به افزایش تعداد سفرها و رفع موانع ناشی از کرونا، این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، از رشد چهار درصدی برخوردار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: مرمت و ساماندهی کامل مجموعه تاریخی امامزاده عبدالله بخش کدکن این شهرستان به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمدی افزود: اهمیت اعلام این میزان اعتبار بدان خاطر است که طبق قانون بخشی از در آمد موقوفه ها می بایست صرف امور مرمت و ساماندهی شود و لذا بودجه مصوبی در پیوند با این مباحث نداریم.

وی گفت: بتازگی مبلغ یک میلیارد ریال توسط نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به منظور مرمت و ساماندهی این مجموعه تاریخی تامین شد.

رییس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه افزود: پیرو بازدید ایشان از این مجموعه تاریخی و قول مساعدت  برای مرمت و ساماندهی بقعه تاریخی امامزاده عبدالله (ع) کدکن، مبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربت حیدریه بیشترین مرمت بناهای تاریخی استان را با تغییر کاربری اراضی داشته است

تربت حیدریه بیشترین مرمت بناهای تاریخی استان را با تغییر کاربری اراضی داشته است