مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 13:372022-10-05اجتماعي

احیا وقف 10 هکتاری بافت قدیم دهدشت/ لزوم انجام وقف برای حل مشکلات اجتماعی


رییس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: موقوفه بافت تاریخی شهر دهدشت به مساحت 10 هکتار احیا می شود.

- عبدالحمید نمازی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: شهرستان کهگیلویه با قدمت زیاد دارای موقوفات و بقاع متبرکه بوده که اسناد آن موجود است بافت تاریخی دهدشت موقوفه بوده است که در همین راستا 10 هکتار موقوفه در دهدشت تحت عنوان موقوفات بافت قدیمی امامزاده حمزه و بی بی خدیجه احیا می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه ادامه داد: در شهر دهدشت موقوفاتی وجود دارد که به دنبال احیا آن هستیم که 420 مسجد و حسینیه و 55 بقعه در  دهدشت، سوق، دیشموک و قلعه رییسی و 55 بقعه میرسالار محمید، امامزاده آقامیر و نورالدین است.

وی بیان کرد: در دهه وقف تبلیغات خوبی انجام و انجمن یاوران وقف و  برگزاری نشست های تخصصی وقف امیدواریم در آینده به موقوفات در حوزه مشکلات اجتماعی اضافه شد و موقوفه حلقه اتصال بین مردم و نیازهای مردم شود، نیازمند وقف در حوزه درمان، تحصیلی و وقف در حوزه اجتماعی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در شهر سوق سقاخانه موقوفه های ایجاد شد، گفت: 4 هزار هکتار زمین برای قبرستان عمومی سوق اهدا شد، در روستای خلیفه ای، وقف برای خانه عالم انجام و دو هزار  هکتار زمین برای توسعه امامزاده میرسالار وقف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیا وقف 10 هکتاری بافت قدیم دهدشت/ لزوم انجام وقف برای حل مشکلات اجتماعی

احیا وقف 10 هکتاری بافت قدیم دهدشت/ لزوم انجام وقف برای حل مشکلات اجتماعی