مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 12:372022-10-05سياسي

دیدار وزیر دفاع قرقیزستان و دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی


در دیدار وزیر دفاع قرقیزستان با دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی آخرین وضعیت امنیتی آسیای مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، بختی بیک بیک بولاتوف وزیر دفاع قرقیزستان و استانیسلاو زاس دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در بیشکک دیدار و در مورد مسائل مهم منطقه گفت وگو کردند.

در این دیدار طرفین در مورد وضعیت نظامی-سیاسی جاری در حوزه مسئولیت سازمان از جمله وضعیت دشوار منطقه آسیای مرکزی تبادل نظر شد.

بولاتوف در عین حال بر روند مذاکرات جاری برای حل و فصل اوضاع در منطقه مرزی جمهوری قرقیزستان که در نتیجه اقدامات نظامی طرف تاجیکستان با استفاده از تجهیزات نظامی سنگین در ارتباط با تأسیسات مرزی و مراکز غیرنظامی انجام گرفت، تاکید کرد.

در این دیدار هم چنین بر تقویت نقش سازمان در حل و فصل شرایط بحرانی و همچنین بهبود مکانیسم های واکنش جمعی به درگیری هایی که بین کشورهای عضو  سازمان ایجاد می شود، اشاره شد.

.

طرفین همچنین در مورد چشم اندازهای بیشتر همکاری نظامی-فنی و اقتصادی چندجانبه در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و نقش نیروهای مسلح جمهوری قرقیزستان در سیستم امنیت جمعی گفت وگو کردند بولاتوف در پایان این دیدار نسبت به همکاری بیشتر برای حل سریع  مشکلات پیش روی سازمان و تقویت امنیت ابراز اطمینان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر دفاع قرقیزستان و دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی

دیدار وزیر دفاع قرقیزستان و دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی