مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 12:322022-10-05پزشكي

مشکلات مغزی به دنبال واکنش سیستم ایمنی به کووید19


واکنش های سیستم ایمنی به نوع شدید کووید می تواند عامل بروز مشکلات مغزی در بیمار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: متخصصان انگلیسی در بررسی های خود دریافتند: ابتلا به نوع شدید کووید-19 می تواند موجب واکنش های شدید سیستم ایمنی شود که به سلول های عصبی در مغز آسیب وارد می کند و می تواند موجب بروز مشکلات حافظه، احساس گیجی شده و خطر بروز مشکلات جسمی طولانی مدت را افزایش دهد.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: واکنش ایمنی به ویروس، میزان مرگ و میر عصب ها را افزایش می دهد و بر ترمیم بخش هیپوکامپ مغز که برای یادگیری و حافظه بسیار مهم است، تاثیر عمیقی دارد.

این یافته ها در مراحل مقدماتی تحقیق بدست آمده، اما نشان می دهد که کووید-19 می تواند باعث ایجاد مشکلات عصبی در بیماران شود بدون اینکه ویروس مغز را آلوده کرده باشد.

این باور وجود دارد که این فرآیند زیربنای هذیان در بیماران کووید است، اما ممکن است به عارضه مه مغزی و سایر مشکلاتی که افراد مبتلا به کووید طولانی تجربه می کنند نیز کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه گاردین، متخصصان انگلیسی تاکید کردند: این علائم عصبی برای بیماران و خانواده هایشان بسیار نگران کننده است و امیدواریم که تحقیقات انجام گرفته بتواند به کشف روش های درمانی که برای کاهش یا پیشگیری از این علائم مناسب تر هستند، کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات مغزی به دنبال واکنش سیستم ایمنی به کووید19

مشکلات مغزی به دنبال واکنش سیستم ایمنی به کووید19