مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-05پزشكي

هرآنچه که باید در مورد ویروس آنفلوانزا بدانیم


مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز علائم، راه های انتقال و پیشگیری از ابتلای به ویروس آنفلوانزا را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک .

سیمین خیاط زاده در گفت وگو با مهر اظهار کرد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد (بینی، گلو و ریه ها) را مورد تهاجم قرار می دهد.

وی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا با سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا، به صورت قطراتی در هوا انتقال یابند و فرد می تواند با استنشاق مستقیم قطرات، یا لمس یک شیء میکروب ها را گرفته و سپس آنها را به چشم ها، بینی یا دهان خود منتقل کند.

وی افزود: فصل پاییز و فصل زمستان تمامی بیماری هایی که علائم تنفسی دارند، خود را نشان می دهند به خصوص اینکه در سال 1399 تعداد مبتلایان به ویروس آنفلوانزا کاهش یافت و در سال 1400 نیز موارد ابتلاء کمتر بود اما احتمال می دهیم تعداد موارد مبتلا امسال افزایش یابد چراکه مدارس حضوری شده و آنفلوآنزا در گروه های سنی دوران مدارس خود را بیشتر نشان می دهد.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: ویروس آنفلوانزا از راه تنفسی عطسه، سرفه و قطرات از دهان و بینی منتقل می شود؛ بنابراین هر فردی که ماسک زده و بهداشت فردی را رعایت کند، احتمال ابتلای او کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرآنچه که باید در مورد ویروس آنفلوانزا بدانیم

هرآنچه که باید در مورد ویروس آنفلوانزا بدانیم