مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 22:472022-10-04سياسي

مقتدی الصدر: مخالف گفتگو نیستم/از مواضع فرستاده سازمان ملل قدردانی می کنم


رهبر جریان صدر عراق که چندی پیش گفته بود از سیاست کناره گیری کرده است، گفت که مخالف تشکیل دولت در این کشور است و این مسئله را به ضرر مردم این کشور می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق که چندی پیش گفته بود از سیاست کناره گیری کرده است، بار دیگر به مسائل سیاسی عراق پرداخت و از اظهارات جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق به شدت استقبال کرد.

الصدر با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت، علت اصلی رخدادهای عراق، فسادی است که همه بر سر آن اتفاق نظر دارند و نخستین گام برای اصلاح تدریجی، عدم مشارکت چهره ها، احزاب و افراد قدیمی در دولت آینده است .

وی ادامه داد: اگر گفت وگو علنی باشد و به منظور کنار گذاشتن همه کسانی باشد که در فرآیندهای سیاسی انتخاباتی پیشین حصور داشته اند، ما موافق آن هستیم.

همچنین امیدواریم سازمان ملل در این زمینه یعنی اصلاح کمک کند.

الصدر با تأکید بر لزوم خویشتن داری و عدم استفاده از خشونت و سلاح، مدعی شد، درباره سلاح بی ضابطه نیز باید گفت که این سلاح نباید در چارچوب دولت باشد و از آن علیه مخالفان و تثبیت نفوذ دولت پنهان استفاده شود.

رهبر جریان صدر ضمن درخواست از کشورهای همسایه برای احترام گذاشتن به حاکمیت عراق و حفظ امنیت و ثبات آن از مسیرهای دیپلماتیک و از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقتدی الصدر: مخالف گفتگو نیستم/از مواضع فرستاده سازمان ملل قدردانی می کنم

مقتدی الصدر: مخالف گفتگو نیستم/از مواضع فرستاده سازمان ملل قدردانی می کنم