مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 17:122022-10-04اقتصادي

استاد اقتصاد: ثمره اغتشاش چیزی نیست جز سلب امنیت و تعطیلی کسب و کار


الهام فرزانگان استاد اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه دشمن با تحریم اقتصادی کشور و ایجاد اغتشاش درصدد دستیابی به اهداف خود است، اظهار کرد: ایجاد آشوب و ناآرامی در جامعه باعث تعطیلی کسب و کار و آسیب دیدن معیشت مردم می شود.

وی به دیگر تبعات منفی خشونت و اغتشاش اشاره کرد و گفت: آشوب و نا آرامی ها به دلیل خارج شدن سرمایه از بورس اثر منفی روی آن می گذارد و نزول شاخص بورس را به همراه دارد و همین مساله باعث زیان به سرمایه گذاران و در نهایت رکود آن می شود.

این استاد اقتصاد با بیان اینکه سازمان بورس در اقتصاد تاثیرگذار است و هر گونه رکود در آن باعث تبعات منفی بر اقتصاد کشور می شود، افزود: اغتشاش و ناآرامی روی جذب سرمایه گذاری خارجی نیز تاثیر منفی خواهد داشت چراکه در چنین شرایطی کمتر کسی رغبت به سرمایه گذاری دارد.

فرزانگان کنترل شرایط و بازی نکردن در زمین دشمن را راهکار مناسب برای مقابله با دسیسه دشمن دانست و ادامه داد: باید فرهنگ گفت وگو تقویت شود تا اگر اعتراضی هم است به شیوه مسالمت آمیز مطرح و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نیز باید احساسات خود را کنترل کنند تا اقدام ناخواسته آنها منجر به خشونت و یا تداوم آن در سطح جامعه نشود، عنوان کرد: باید ابتدا از صحت اتفاقی را مطمئن شد و بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد اقتصاد: ثمره اغتشاش چیزی نیست جز سلب امنیت و تعطیلی کسب و کار

استاد اقتصاد: ثمره اغتشاش چیزی نیست جز سلب امنیت و تعطیلی کسب و کار