مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 16:222022-10-04اجتماعي

260 پنل خورشیدی به عشایر مستقر در نهاوند واگذار شد


رییس اداره امور عشایری نهاوند گفت: طی یک سال گذشته 260 پنل خورشیدی در اختیار عشایر مستقر در شهرستان نهاوند واگذار شد.

- ابوالقاسم بنی هاشمی، رییس اداره امور عشایری نهاوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر اساس سیاست کلان سازمان امور عشایری و به منظور حفاظت از محیط زیست، برق محل اسکان عشایری که بیش از چهار کیلومتر با شبکه های برق شهرستان فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی افزود: این سامانه ها قابلیت تولید 100 وات برق را دارا هستند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را نیز تأمین خواهند کرد.

رییس اداره امور عشایری نهاوند از انعقاد قرار داد لازم برای خرید و نصب این پنل ها خبر داد و افزود: قیمت هر پنل خورشیدی در حال حاضر 10 میلیون تومان است که تنها 10 درصد آن توسط عشایر و مابقی آن به صورت رایگان توسط دولت تأمین اعتبار می شود.

بنی هاشمی با اشاره به برنامه دولت برای برق دار کردن تمام مناطق عشایری گفت: طبق برنامه و قراردادهای منعقد شده قرار است تا پایان سال 1402 خانوارهای عشایری از طریق پنل های خورشیدی برق دار شوند.

وی اضافه کرد: برای عشایری که در منطقه اسکان ثابت دارند از پنل های ثابت و برای عشایر کوچ رو نیز از پنل هایی که قابلیت حمل داشته باشند استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

260 پنل خورشیدی به عشایر مستقر در نهاوند واگذار شد

260 پنل خورشیدی به عشایر مستقر در نهاوند واگذار شد