مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 10:472022-10-04اقتصادي

دشمن با ایجاد آشوب به دنبال تخریب موفقیت های اقتصادی کشور است


یک پژوهشگر اقتصادی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی مداوم آینده اقتصادی برای مردم، گفت: کارکرد دشمن این است که وجوه مثبت در سیاست گذاری اقتصادی داخل برای مردم غیرشفاف بماند و دیده نشود.

- حسین درودیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که اغتشاشات و ناامنی اقتصادی حاصل از آن چه تأثیری بر اقتصاد کلان و معیشت مردم دارد؟ اظهار داشت: من اول بگویم که فکر می کنم این اتفاقات از اقتصاد تأثیر می گیرد.

درست است که علی الظاهر مطالبات اجتماعی است، ولی مسئله اصلی این است که ما اقتصاد مان حدود 10 سال است که رشد نکرده و در واقع درآمد سرانه مردم کاهش پیدا کرده است و افق و چشم انداز اقتصادی هم مبهم است؛ یعنی درواقع مشخص نیست که برنامه اقتصادی ما در داخل چه هست.

این اقتصاددان ادامه داد: در محیط اقتصادی مشخص نیست که در مذاکرات چه اتفاقی قرار است بیفتد و اساسا اگر با آنها به توافقی برسیم، چه گشایش اقتصادی ایجاد خواهد شد؟ فضا، فضای مبهمی برای اقتصاد ما است و من فکر می کنم این فشارها درواقع موجب بروز برخی نارضایتی ها می شود.

این دانش آموخته دانشگاه تهران به اشاره به اغتشاشات اخیر و تأثیر آن روی معیشت و اقتصاد کلان کشورمان و تبعات آن بیان کرد:  برای هر گروه یا قشری یک تلنگر می تواند موجب جوش آوردن آنها شود؛ مثلا در سال 98 ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمن با ایجاد آشوب به دنبال تخریب موفقیت های اقتصادی کشور است

دشمن با ایجاد آشوب به دنبال تخریب موفقیت های اقتصادی کشور است