مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 09:422022-10-04بين الملل

دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رییس جمهور تاجیکستان


وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به «دوشنبه» سفر کرده است با رییس جمهور تاجیکستان دیدار و طیف گسترده ای از مسائل همکاری بین دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، فیصل بن فرحان آل سعودی وزیر امور خارجه عربستان سعودی در چارچوب سفر رسمی خود به تاجیکستان با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور، دیدار کرد.

در جریان این دیدار که در محل قصر ملت شهر دوشنبه برگزار شد، طیف وسیعی از مسائل همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان در سخنانی گسترش و تقویت روابط دوستانه و همکاری های دوجانبه سودمند بین تاجیکستان و عربستان سعودی را از جمله موضوعات مورد توجه مستمر کشورش خواند.

طی این دیدار در مورد تقویت و گسترش گفت وگوی های سیاسی در سطوح عالی، روابط در زمینه های مهم همکاری از جمله در بخش تجاری و اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات، صنایع سبک، ساخت وساز، کشاورزی، گردشگری و جذب سرمایه گذاری به این عرصه ها که از فرصت های زیادی برخوردار هستند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در بخش دیگری به موضوع اجرای موثر راهبردهای ملی تاجیکستان و عربستان سعودی از جمله استراتژی توسعه ملی تاجیکستان تا سال 2030 و استراتژی چشم انداز 2030 که به نفع مردم دو کشور در حال اجرا هستند، توجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رییس جمهور تاجیکستان

دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رییس جمهور تاجیکستان