مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 09:022022-10-04بين الملل

چگونه طمع بیگانگان بر ثروت سودان، اقتصاد این کشور را فلج کرد


کارشناسان با اشاره به تاثیر هزینه های گزاف درگیری ها در سودان در تبدیل شدن این کشور به یکی از کشورهای فقیر آفریقا تاکید کرد که طمع بیگانگان به ثروت های سودان عامل عقب ماندگی این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری با مشکل مواجه کرده است و با پیامدهای منفی بر اقتصاد و شرایط زندگی  در این کشور باعث هدر رفتن ثروت و منابع شده است.

کارشناسان، بحران سودان را با طمع طرف های خارجی به ثروت این کشور مرتبط می دانند.

جاه طلبی های بیگانگان محمد النایر یک کارشناس اقتصادی می گوید، بیشتر درگیری ها و جنگ ها در قاره آفریقا است که دارای منابع طبیعی عظیمی است و این امر، تردیدها را در مورد نقش کشورهای توسعه یافته در این درگیری ها برای جلوگیری از سود بردن کشورهای این قاره ایجاد می کند.

النایر افزود: سودان هم از این قضیه جدا نیست و دلیل هر آن چیزی است که در طی سال های گذشته بر سر این کشور آمده است؛ از زمانی که سودان جنوبی از سودان جدا شد به بهانه اینکه این کشور به ثبات برسد و بهره مندی از منابع طبیعی آن جریان پیدا کند، اما این مناطق را به بمب های ساعتی تبدیل کرد.

این کارشناس با اشاره به درگیری های قبیله ای در دو منطقه النیل الارزق(نیل آبی) و جنوب کردفان(کردفان جنوبی) و همچنین بحران دارفور گفت: همه این کشمکش ها مناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه طمع بیگانگان بر ثروت سودان، اقتصاد این کشور را فلج کرد

چگونه طمع بیگانگان بر ثروت سودان، اقتصاد این کشور را فلج کرد