مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 05:022022-10-04بين الملل

سئول و توکیو: در تدارک پاسخی قاطع به موشک پرانی کره شمالی هستیم


نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی های پیونگ یانگ خواهند داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پنجمین شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی در یک هفته اخیر و عبور خطرناک آن از آسمان توکیو، واکنش تند دولت های ژاپن و کره جنوبی را در پی داشت.

هیروکازو ماتسونو دبیر کابینه ژاپن بامداد سه شنبه طی نشست خبری گفت: موشک کره شمالی بر فراز منطقه توهوکو پرواز کرد و در دریا خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد.

موشک کره شمالی، خطری بسیار جدی برای مردم ژاپن داشت .

به نوشته رسانه های ژاپنی، ماتسونو با بیان اینکه یک تیم اضطراری از دولت توکیو در حال آماده سازی پاسخی به این چالش خطرناک برای جامعه بین المللی است، توضیح داد: ما با جامعه جهانی از جمله آمریکا برای دفاع از مردم ژاپن همکاری می کنیم .

وی سپس بدون پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران، جایگاه سخنرانی را به فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن تحویل داد و او نیز گفت: کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد که در اقیانوس آرام سقوط کرد .

کیشیدا با بیان اینکه ژاپن قویاً این اقدام وحشیانه کره شمالی را محکوم می کند، اظهار داشت: دولت ژاپن در حال جمع آوری اطلاعات درباره موشک بالستیک شلیک شده کره شمالی است و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سئول و توکیو: در تدارک پاسخی قاطع به موشک پرانی کره شمالی هستیم

سئول و توکیو: در تدارک پاسخی قاطع به موشک پرانی کره شمالی هستیم