مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 00:122022-10-03سياسي

هزار بلوچ اهل سنت که مدافع حرم شدند+فیلم و تصاویر


شعله ور شدن عملیات های تروریستی داعش و تکفیری ها در سوریه موجب شد تا این جنگ، شیعه و سنی نداشته باشد و بلوچ های غیور حتی از دل روزهای سخت و زندگی های محروم عزم رزم و خاموشی شعله های این آتش خانمان سوز کنند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: اینجا سرزمین پهناوری است که سنگ های سخت و دریاهای نیلگون را در دل خودش جای داده است.

استانی در جنوب شرق ایران با اقوامی خونگرم و مرزدار از شیعه و اهل سنت.

اقوامی با سابقه چند هزار ساله در سرزمین خورشید .

مردمانی صبور و مهربان که چشم به کرامت آسمان دارند تا دل تشنه کویر را سیراب کنند و قناعت رسم زندگی در این دیار است؛ دیاری به قدمت تاریخ سیستان و بلوچستان .

سال های پیش از انقلاب به خصوص در سال های 1356 و 1357 موج خشم و تنفر مردم سیستان و بلوچستان از جنایات پهلوی هر لحظه رو به افزایش بود و با انتشار اعلامیه و اعتصاب در محل کار و حضور در راهپیمایی های گسترده، مخالفت خودشان را با اختناق حاکم بر کشور فریاد می زدند.

در زاهدان به ویژه مسجد جامع این شهر در سال های منتهی به انقلاب اسلامی مهم ترین مرکز تجمع مردم و محل تشکیل هسته اصلی مبارزه علیه رژیم بود و بسیاری از علما به ویژه آیت الله سیدعلی خامنه ای که در این دیار تبعید بودند، نقش پررنگی در سازماندهی قیام های مردمی داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزار بلوچ اهل سنت که مدافع حرم شدند+فیلم و تصاویر

هزار بلوچ اهل سنت که مدافع حرم شدند+فیلم و تصاویر