مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 22:172022-10-03اجتماعي

احیای دشت شهرکرد، از حرف تا عمل/ آب منطقه ای و مدیریت بحران همکاری نمی کنند


بررسی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های ذی ربط به منظور احیای دشت بحرانی شهرکرد نشان می دهد شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری همکاری لازم را ندارد و بخشی از کار نیز در گرو تأمین اعتبار توسط مدیریت بحران استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حوضه آبخیز دشت شهرکرد حدود 123 هزار هکتار و مساحت پهنه دشت حدود 40 هزار هکتار است.

زمانی که کشاورزان زمین را برای کشت بهاره شخم می زنند و در پایان کشت بهاره زمین 10 تا 15 روز کاملاً بدون پوشش گیاهی است و با وزش باد پدیده و در پیش بودن بارش ها، هدایت آب های سطحی به سمت دشت و کنترل و محافظت پوشش گیاهی کمک بزرگی به احیای دشت شهرکرد می کند.

در این گزارش اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و فرمانداری شهرکرد را در راستای احیای این دشت بررسی می کنیم.

اصغر احمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص احیای دشت شهرکرد گفت: احیای دشت شهرکرد نیاز به برنامه ریزی مداوم دارد اما در حال حاضر برنامه ای که منابع طبیعی دنبال می کند قرق کردن دشت و توجیه دامداران برای ممانعت از چرا بعد از برداشتن قرق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: قرار بر این است که با محوریت فرمانداری آب های روان مدیریت شود که هدایت این آب ها به سمت دشت نیازمند توافقنامه میان منابع طبیعی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دشت شهرکرد، از حرف تا عمل/ آب منطقه ای و مدیریت بحران همکاری نمی کنند

احیای دشت شهرکرد، از حرف تا عمل/ آب منطقه ای و مدیریت بحران همکاری نمی کنند