مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 16:022022-10-03بين الملل

واکنش ایران به برگزاری همه پرسی در لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برگزاری همه پرسی در لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها و پرهیز از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را به هم بزند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تأکید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، چند روز پیش همه پرسی هایی در چهار منطقه روسیه شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شد و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز یکشنبه چهار معاهده الحاق چهار منطقه جدید به روسیه را برای تصویب به دومای روسیه ارائه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بایستی از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

  کنعانی افزود: متاسفانه آتش جنگ خانمانسوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا، به جود آمد، همچنان شعله ور است و تلاش های صورت گرفته به منظور کاهش تنش و منازعه، به خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به برگزاری همه پرسی در لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا

واکنش ایران به برگزاری همه پرسی در لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا