مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 12:322022-10-03پزشكي

زندگی؛ زندگانی یا زنده مانی؟


یک نوع زندگی همان زندگانی است یعنی زندگی شاد و برخوردار از مواهب با امکان رشد و شکوفایی.

نوع دوم اما بیش از آن که زندگانی باشد زنده مانی است و «آگامبن» از آن به عنوان زندگی برهنه یا عریان یاد می کند - در واقع دو نوع زندگی داریم: یک نوع زندگی همان زندگانی است یعنی زندگی شاد و برخوردار از مواهب با امکان رشد و شکوفایی.

نوع دوم اما بیش از آن که زندگانی باشد زنده مانی است و آگامبن از آن به عنوان زندگی برهنه یا عریان یاد می کند   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- تأکید صریح بر زندگی بدون هیچ آرایه و پیرایه در مطالبات اخیر نسل جوان و بی مرگ خواهی یا ضمیمه ایدیولوژیک، زمینه تحلیل های مختلف را فراهم ساخته و در این میان خانم دکتر سوسن شریعتی به درستی یادآور شده زندگی را بایدتعریف کنند همان گونه که این کار را دکتر علی شریعتی در زمان خود انجام داده و گفته بود: زندگی یعنی نان، آزادی، فرهنگ، ایمان و دوست داشتن.

   این یادآوری از این حیث اهمیت دارد که برخی گمان می برند مطالبه زندگی امری تازه است و پیشینیان ما مرگ خواه یا از اصالت و اهمیت زندگی غافل بوده اند یا مرگ را بر زندگی ترجیح می دادند.

حال آن که اگر هم از ترجیح مرگ می گفتند در جست و جوی زندگی بود و این که این زندگی ما را نمی برازد و شایسته و لایق بهتر از آن ایم و به این دنیا نیامده ایم که دیگران زندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی؛ زندگانی یا زنده مانی؟

زندگی؛ زندگانی یا زنده مانی؟