مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 10:072022-10-03اقتصادي

کاهش 97 درصدی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کرمانشاه


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از کاهش 97 درصدی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی این استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تولیت حفظ، احیا و توسعه بیش از 95 درصد از مساحت استان را برعهده داریم که باید برای حفظ این منابع برای نسل ها بعد، ده ها مورد اقدامات عملیات را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه یک میلیون و 717 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 527 هزار هکتار از آن جنگل با تنوع در گونه ها (غالب آن بلوط) است و تأثیر بسزایی در حفظ آب، خاک، کاهش آلودگی، جذب ریزگردها و همچنین اقتصادر مردم (در زمینه بهره برداری از میوه های طبیعی) دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع داریم، گفت: 61 هزار خانوار روستایی، عشایر و دامدار به نوعی بهره بردار مراتع استان هستند به طوریکه 2.

5 میلیون واحد دامی از آن استفاده می کنند.

  وی با اشاره به 40 گونه گیاه دارویی در عرصه های منابع طبیعیاستان، گفت: بخشی از زمین های این منابع، اجرای طرح ها صنعت، معدن، مسکن و ادارات را تأمین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 97 درصدی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کرمانشاه

کاهش 97 درصدی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کرمانشاه