مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 08:272022-10-03بين الملل

جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران به روایت دو اندیشکده آمریکایی


بر اساس گزارش اندیشکده ها و رسانه های آمریکایی، پنتاگون از حدود یک دهه پیش با استفاده از حساب های جعلی پرشمار در رسانه های اجتماعی به تاثیرگذاری مخفیانه و نرم بر افکارعمومی دشمنان خود به ویژه ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، و ایران استفاده کرده که به شدت رویکردی ضد غربی و مخالف یکجانبه گرایی آمریکا دارند.

محتوای حساب هایی که از آمریکا حمایت و هدایت می شدند در بخشی از متن ترجمه این گزارش آمده است: مجموعه داده ارائه شده از سوی توییتر به دو مرکز پژوهشی Graphika و رصدخانه اینترنتی استانفورد (SIO) از انتشار 299 هزار و 566 توییت به وسیله 146 حساب از مارس (اسفند) 2012 تا فوریه (بهمن) 2022 حکایت دارد.

در حساب هایی که از سوی توییتر و متا شناسایی و حذف شدند، افراد با نام های جعلی، چهره های GAN یا با عنوان رسانه های مستقل فعالیت می کردند؛ از میم ها و ویدئوهای کوتاه تا هشتگ و درخواست های آنلاین استفاده کردند، تلاش داشتند همه تاکتیک ها را مورد استفاده قرار دهند تا دیدگاه افکارعمومی کشورهای هدف را به نفع غرب تغییر دهند.

در فصل چهارم این گزارش با عنوان ایران آمده است: حساب ها در گروه ایران از بسیاری از تاکتیک های عملیات نفوذ (IO) استفاده می کردند اما ادعا داشتند رسانه های مستقل هستند و محتوای رسانه های فارسی زبان با بودجه ایالات متحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران به روایت دو اندیشکده آمریکایی

جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران به روایت دو اندیشکده آمریکایی