مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 18:172022-10-02بين الملل

اتحادیه عرب هم نگران عدم تمدید آتش بس در یمن شد


دبیر کل اتحادیه عرب، بدون هیچ اشاره ای به نقض چند صد باره آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز، نسبت به عدم تمدید آن، ابراز نگرانی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آتش بس در خواست که منفعت یمن را مد نظر قرار دهد و با تلاشهایی که برای تمدید آتش بس در یمن صورت می گیرد، همراه شود تا از شدت وضعیت نامناسب ملت یمن، کاسته شود.

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن استقبال از تلاشهای منطقه ای و بین المللی برای تمدید آتش بس در یمن، بر تقویت آتش بس انسانی در یمن برای دوره طولانی تر تأکید و مدعی شد که باید آتش بس، موضوعات بیشتری را شامل شود.

آتش بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین ماه امسال (1401) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (10 مهر) تمدید شد.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج های مردم یمن با آتش بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می کند.

پایان پیام/.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه عرب هم نگران عدم تمدید آتش بس در یمن شد

اتحادیه عرب هم نگران عدم تمدید آتش بس در یمن شد