مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 15:122022-10-02اقتصادي

زهر عقرب، لیتری 10 میلیون دلار


اورنلر می گوید این زهر برای بخش داروسازی، سیستم های دفاع تسلیحاتی، درمان سرطان، تولید مسکن و بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد و تاکید کرد که یک لیتر از این زهر به قیمت 10 میلیون دلار فروخته می شود.

- مردی ترک که صاحب آزمایشگاهی پرورشی است که 15 هزار عقرب را در استان شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه نگهداری می کند می گوید: هر لیتر زهر عقرب که در صنایع دارویی و دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد به قیمت 10 میلیون دلار فروخته می شود .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو به نقل از حریت، متین اورنلر صاحب مرکز نگهداری عقرب که عقرب های گونه عقرب سیاه آندراکتونوس کراسیکودا (androctonus crassicauda) را پرورش می دهد و زهر این عقرب ها را می گیرد، می گوید این عقرب ها بومی جنوب شرقی آناتولی هستند و زهر آن به عنوان پاد زهر در تمام عقرب و مارگزیدگی ها در جهان عمل می کند.

اورنلر و تیم همراه اش در سال 2000 میلادی تاسیساتی را با ظرفیت پرورش 50 هزار عقرب با کسب مجوز از وزارتخانه های ذیصلاح تاسیس کردند و در حال حاضر حدود 15 هزار عقرب در آنجا نگهداری می شوند.

اورنلر با بیان این که پس از مستقر ساختن حدود 100 عقرب مادر جمع آوری شده از طبیعت کار پرورش عقرب ها را آغاز کرد می گوید: در چند ماه اخیر گرفتن زهر عقرب ها را آغاز کرده ایم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهر عقرب، لیتری 10 میلیون دلار

زهر عقرب، لیتری 10 میلیون دلار