مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 12:472022-10-02بين الملل

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس


کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک مجسمه یادبود برای بزرگداشت دستاوردهای بنیانگذار این کشور در چین نصب شده است؛ اقدام آشکاری که بیانگر روابط نزدیک پیونگ یانگ با پکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد که این مجسمه یادبود در پایتخت چین نصب شده است.

در مراسم رونمایی از این یادبود، سیاستمداران مختلفی از جمله ری ریونگ-نام ، سفیر کره شمالی در چین، لین سونگتیان ، رییس انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی به همراه مقاماتی از حزب کمونیست چین و وزارت خارجه این کشور شرکت داشتند.

کلماتی که هم به چینی و هم به کره ای بر پایه این سنگ حک شده، خاطرنشان می کند که درخت کاجی که در 20 آوریل 1975 توسط کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و یی جیانینگ، مارشال سابق چینی و معاون اول سابق حزب کمونیست چین کاشته شد، نماد دوستی ابدی این دو کشور است.

مجسمه کیم ایل سونگ داخل مدرسه مقطع راهنمایی یوون (Yuwen) در شهر جی لین که مدرسه خود کیم بود قرار دارد و این اقدام که برای دستاوردهای کیم در چین تدارک دیده شده است را می توان به عنوان تلاش پیونگ یانگ جهت تاکید بر تاریخ طولانی روابط نزدیک با پکن تلقی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس

رونمایی از مجسمه یادبود بنیانگذار کره شمالی در چین/عکس