مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 11:372022-10-01پزشكي

علوم پزشکی: همه مبتلایان به وبا در مشهد سابقه حضور در کشور عراق را داشته اند


وی با بیان اینکه 75 درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، خاطر نشان کرد: این موضوع تشخیص زودهنگام بیماری را با مشکل مواجه کرده است، از این رو رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری مورد تاکید است.

- وی با بیان اینکه 75 درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، خاطر نشان کرد: این موضوع تشخیص زودهنگام بیماری را با مشکل مواجه کرده است، از این رو رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری مورد تاکید است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 نفر مبتلا به وبا با نتیجه تست مثبت قطعی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده است که تمامی این افراد سابقه حضور در کشور عراق را داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سید جواد حسینی در این خصوص افزود: این تعداد ابتلا در شرایطی است که سال گذشته هیچ مورد قطعی از ابتلا به وبا در استان خراسان رضوی گزارش نشده بود.

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه وبا در کشورهای همجوار از جمله عراق شیوع پیدا کرده است، این بیماری در مشهد به دلیل تردد و مقصد اصلی مسافران عراقی روند رو به رشدی داشته است.

حسینی تصریح کرد: افراد در صورت دارا بودن علائم وبا در بدو ورود به کشور و در مناطق مرزی مورد تست رپید قرار می گیرند و در صورت مثبت شدن نتیجه، به دانشگاه های علو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم پزشکی: همه مبتلایان به وبا در مشهد سابقه حضور در کشور عراق را داشته اند

علوم پزشکی: همه مبتلایان به وبا در مشهد سابقه حضور در کشور عراق را داشته اند