مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 10:172022-10-01پزشكي

ورود 37 هزار دانشجو به دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی افزود: 20 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه ها فعالیت دارند و 66 هزار دانشجو در رشته پزشکی، - وزیر بهداشت با اشاره به تحصیل حدود 250 هزار دانشجو در 66 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی گفت: 37 هزار دانشجو به دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی 1401 به دانشگاه های علوم پزشکی راه یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی افزود: 20 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه ها فعالیت دارند و 66 هزار دانشجو در رشته پزشکی، 15 هزار و 500 دانشجو در رشته دندانپزشکی و 12 هزار دانشجو در رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: امسال 37 هزار دانشجو در رشته های مختلف وارد دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: همچنین از اقدامات مناسبی که امسال صورت گرفت، افزایش ظرفیت دستیاری بود؛ به طوری که در مرحله اول، 4 هزار دانشجوی دستیاری، پذیرفته شدند.

وی افزود: پذیرش آزمون دستیاری در مرحله دوم با رویکرد بومی گزینی انجام می شود که در مجموع می توان گفت امسال، ظرفیت آزمون دستیاری و پذیرش آن، افزایش 25 درصدی داشته و ظرفیت برخی رشته ها مانند بیهوشی، عفونی، کودکان، داخلی و طب اورژانس که در سال های قبل تکمیل نمی شود، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 37 هزار دانشجو به دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید

ورود 37 هزار دانشجو به دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید